Jam 1 Million

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Semasa sedang asyik main golf di padang golf, ternampak satu benda kelip-kelip. Kelip-kelip apanya siang-siang kan. Dengan perasaan ingin tahu yang sangat kuat, maka misi dijalankan.

Misi pertama: mencari punca cahaya itu.

Erk. Jam? Jin mana buang jam kat tengah padang ni? Tengok jenama skit. Cet. Entah apa jenama la. Siam punya la ni. Tapi jam ni bateri tak berfungsi.

Misi kedua: pergi kedai jam.

Pesal tuan kedai ni tengok orang semacam je. Rupanya jam branded. Mana la tau kan. Jam casio kenal la. Jam branded ni ye ada nombor kod. Nombor dan nama pembeli akan didaftarkan pada syarikat. Bila di cek, rupanya milik Tan Sri _______. (nama dirahsiakan). Nilaian jam, 1 million. Whoa.. Ingatkan Ferrari harga 1 juta habis mahal dah, tapi masih rasa berbaloi sebab Ferrari besar dan nak hilang pun susah.

Tan Sri itu pun dihubungi. Ye sangat gembira terloncat-loncat tak padan dengan tua (tua ke?) Tan Sri ni pula bagi sepasang jam bernilai RM 20k setiap satu untuk dihadiahkan kepada orang yang jumpa jam itu di padang golf. Setakat 40k untuk hadiah tu apelah sangat kalau dibandingkan dengan 1 juta.

Antara jam yang bernilai 1 juta

Alangkah bes kalau orang yang jumpa jam itu adalah Daddy. Sebab yang jumpa jam tu adalah kawan ayah saya. Tak merasa lah aku nak pakai jam 20ribu dan tak merasa la aku nak posing habis2 dengan jam Tan Sri tu sebelum bagi kat dia. Hehe.

Moral: Esok kita semua pergi jalan2 kat tempat VVIP minta diorang jatuhkan barang supaya kita boleh jadi hero yang jujur. Jika mereka hanya menyatakan terima kasih sahaja, redha lah ye 🙂

Related Posts

5 thoughts on “Jam 1 Million”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *